مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 تیر 1399 ساعت 03:452020-07-21سياسي

ثبت گنجینه هنری البرز به نام  تهران و قزوین!


یک نویسنده و البرزپژوه با بیان اینکه استاد غلامحسین امیرخانی خوشنویس نامدار البرزی از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با عنوان «گنجینه زنده بشری در خط نستعلیق» به شماره 45 در فهرست ملی «نادره کاران میراث فرهنگی ناملموس» به ثبت رسید.

- ایسنا/البرز یک نویسنده و البرزپژوه با بیان اینکه استاد غلامحسین امیرخانی خوشنویس نامدار البرزی از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با عنوان گنجینه زنده بشری در خط نستعلیق به شماره 45 در فهرست ملی نادره کاران میراث فرهنگی ناملموس به ثبت رسید.

دکتر حسین عسکری در گفت و گو با ایسنا، با اعلام این خبر گفت: عجیب آنکه علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در 29 تیر 1399 طی نامه های جداگانه ای به انوشیروان محسنی بندپی و هدایت الله جمالی پور استانداران تهران و قزوین، مراتب ثبت استاد امیرخانی به عنوان گنجینه زنده بشری را ابلاغ کرده و خطاب به آنان نوشته است: هرگونه اقدام که موجب حفظ و احیای این میراث شود، مورد تأکید است.

عسکری ادامه داد: این درحالی است که نسب البرزی استاد امیرخانی بر همگان روشن است و نادیده گرفتن آن از نظر فرهنگی و هویتی بسیار ناپسند و توهین آمیز است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت گنجینه هنری البرز به نام  تهران و قزوین!

ثبت گنجینه هنری البرز به نام  تهران و قزوین!